Skip to content

The Moving Gallery

The Moving Gallery provides a platform for artistic talent, with a strong emphasis on emerging artists. Artists who have achieved their first successes through the Moving Gallery include Maeve van Klaveren, Suzanna van Oers, Anne Schillings, Elma Čavčić, and Elise van Staveren. The Breton artist Alexandra Duprez has also made her mark in the Netherlands through the Moving Gallery. Additionally, Aletta Bos, Jaap Godrie, and Max Kisman (as an artist) held their first solo exhibitions at the Moving Gallery.

Furthermore, the gallery is dedicated to showcasing exhibitions that focus on works on paper. Each year, we present Works on Paper, as well as exhibitions on illustrations (Vertekend Beeld) and on cutting and pasting (COLLAGE!), which are examples of our successful showcases. The gallery participates in (inter)national art fairs in this field, such as Art on Paper Amsterdam and Paper Positions in Berlin.

The term “moving” also reflects our program: we aim to exhibit work that truly resonates with our visitors. Exhibitions are organized in rapid succession, and each opening is transformed into a special event.

The Moving Gallery derives its name from the looming necessity of relocating even before we had fully begun. Thus far, this has not come to pass; in fact, since 2023, our beautiful location on Mgr van de Weteringstraat has been secured, and we have significantly enhanced and improved the space through renovations.

The gallery is a member of the Nederlandse Galerie Associatie (NGA) and endorses the Fair Practice Code van het Mondriaanfonds.

  1. De betrokken galerie legt de relatie tussen galerie en kunstenaar schriftelijk vast, inclusief afspraken over de duur van de overeenkomst, prijzen en eventuele kortingen. Andere mogelijke onderwerpen om in dit document vast te leggen zijn: monitoring en evaluatie van de afspraken, streefdoelen van beide partijen (bijvoorbeeld wat betreft zichtbaarheid in het buitenland), de relatie met een tweede galerie, afspraken over het verrekenen van mogelijke kortingen, over opdrachten van derden, of de verrekening van andere kosten zoals transport, fotografie, verzekeringen of opbouw van een tentoonstelling. Voor modelcontracten zie de NGA-website.
  2. De kunstenaar blijft eigenaar van diens werk tot het moment van volledige betaling aan de galerie, met uitzondering van secundaire handel. Dit geldt ook in geval van faillissement en/of beslaglegging van de galerie.
  3. De galerie zal de kunstenaar binnen 60 dagen na verkoop van diens werk het volledige kunstenaarsdeel van de met de klant overeengekomen verkoopprijs uitbetalen, voorzien van de naam en adresgegevens van de koper, en een kopie van de factuur.
  4. Onverkochte kunstwerken in het beheer van de galerie dienen te allen tijde en binnen een maand aan de kunstenaar te worden geretourneerd indien deze daarom vraagt.
  5. De verhouding van galeries onderling mag er een zijn van competitie en concurrentie, maar dient in alle opzichten loyaal aan de belangen van de betrokken kunstenaar te zijn, in het geval dat verschillende galeries eenzelfde kunstenaar vertegenwoordigen. In het geval dat een galerie exclusief met een kunstenaar werkt, derhalve als ‘moedergalerie’ voor deze kunstenaar fungeert, en een andere galerie wil met deze kunstenaar een tentoonstelling organiseren, dan dienen de betrokken partijen schriftelijke afspraken te maken over de condities waaronder een tentoonstelling kan plaatsvinden (zie bijlage voor een NGA voorbeeldcontract).
  6. De galerie wordt geacht deskundig en vakbekwaam te zijn en deze deskundigheid en vakbekwaamheid te onderhouden.
  7. De galerie staat in voor de echtheid van het werk dat zij verkoopt.* In het geval dat vast komt te staan dat een werk naar het oordeel van een erkende onafhankelijke partij onecht is, zal de galeriehouder het werk terugnemen en het bedrag dat de klant hiervoor betaald heeft restitueren.
  8. Een galerie vermeldt op de website de doelstellingen, het programma, de werkwijze en het kunstenaarsbestand van die galerie.
  9. Een galerie wordt geacht in haar handelen de Fair Practice code (fairpracticecode.nl) te volgen, die onder meer een waarborg biedt tegen grensoverschrijdend gedrag binnen de galerie of daarbuiten.

* Bij de Nederlandse Galerie Associatie kunnen desgewenst echtheidscertificaten worden verkregen

Arnoud van Mosselveld

From Master of Law to Master Painter. After a career at the Chamber of Commerce, Arnoud made the surprising transition to becoming an artist in 2013, something that had always been meant to happen.

As a visual artist, he focuses on the human face, both in his portraits and in his free work. He continues to utilize his administrative experience, including his involvement with Art Utrecht (a platform for all visual art institutions in Utrecht) and the Pastoe Factory Foundation (which promotes the values of Modernism and Social Design).

In 2018, Arnoud was granted a beautiful space next to his studio in Utrecht. Together with Marcel Lebon, he decided to use that space as a gallery: thus, the Moving Gallery was born.

Marcel Lebon

At a young age, Marcel Lebon purchased his first artwork and attended as many exhibitions as possible in his hometown of Amsterdam. His career in international business took him to numerous metropolises around the world, where he also immersed himself in the art scene during his limited free time.

Upon returning to his hometown, he decided to change direction and began studying Art History at the University of Amsterdam. In addition, he serves as a commissioner for several companies and Greenpeace, and like Arnoud, he is a board member of the Pastoe Factory Foundation. Then there is the Moving Gallery: providing a platform for truly talented artists and showcasing exceptional work is what drives Marcel’s enthusiasm.

Back To Top